Text Box: Rapporter och publikationer
MB Affärsutveckling publicerar regelbundet rapporter kring den aktuella detaljhandelsutvecklingen och frågeställningar som är av starkt intresse för handelns beslutsfattare. 
Beställ gärna en rapport för påseende. Vi lämnar alltid en 100 % garanti och returrätt om du finner att rapporterna ej motsvarar dina förväntningar eller inte känns relevanta.


"Det nya detaljhandelslandskapet" - ny rapport om detaljhandelns omskakande framtid

Hur kommer framtidens förändrade konsumentbeteende att påverka detaljhandelns strategier, format och butikskoncept? Hur långt kommer handelns internationalisering att sträcka sig? Hur kommer framtidens detaljhandelserbjudanden se ut, förpackas och prissättas? Blir det globala superbrands eller handelns egna varumärken som blir de långsiktiga vinnarna? Och vilka är egentligen de framtida konkurrenterna till detaljhandelns traditionella aktörer? 

I en omvärld som snurrar allt snabbare är det här extremt angelägna frågeställningar för handelns beslutsfattare, speciellt i samband med svåra och viktiga beslut kring framtida strategier och investeringar. Och i tider av branschglidning är det viktigt att skaffa sig inspiration, idéer och erfarenheter inte bara från den egna branschen, utan också studera trender inom andra sektorer och geografiska marknader, såväl inom den egentliga detaljhandel som från närliggande industrier. 
I en nyskriven rapport, kallad ”Det nya detaljhandelslandskapet”, ges en bild av hur detaljhandeln kommer att utvecklas i ett tidsperspektiv av 10 år. Rapporten identifierar olika affärskritiska frågeställningar inför framtiden och pekar ut ett antal ”kraftlinjer” som kommer att känneteckna morgondagens vinnande detaljhandelskoncept.

Rapporten är baserad på erfarenheter från många års konsultarbete för en rad olika kunder och uppdragsgivare, kombinerat med en regelmässig bevakning av konsumenttrender och utvecklingen inom detaljhandeln runt om i världen. ”Det nya detaljhandelslandskapet” är tänkt som inspirationskälla och ett stöd för handelns beslutsfattare inför framtidsdiskussioner runt strategier och verksamhetsutveckling. 

Anslaget i rapporten är generellt och innehåller exempel hämtade från en rad olika företag, marknader och branscher. Rapporten beskriver också ett antal möjliga scenarier från några specifika ”konsumtionssektorer”, bla dagligvaror, hus & hem, hemelektronik/data/telekom, konfektion samt sport & fritid.  
 
Rapporten omfattar 80 sammanfattande sidor och innehåller en rad bilder och illustrationer. Priset är 2 950:- för enskild läsning, alternativt 4 950:- med rätt att sprida den inom det egna företaget (då tillkommer 200:- per beställt exemplar). En god idé kan vara att skicka ut rapporten till exempelvis ledningsgrupper, styrelser eller liknande inför viktiga beslut och sammandragningar. 

Enklast beställer du rapporten genom att maila till info@mbaffarsutveckling.se eller
klicka här